Pui a la Bresse

Puiul a la Bresse e o retetă care provine din zona cu acelasi nume din regiunea Rhone-Alpes, din Franta. Acolo cresc unii dintre cei mai (poate chiar cei mai) celebrii pui din lume, recunoscuti pentru gustul deosebit si pentru carnea fina.

Ingrediente :
    * 500 gr pui (eu am folosit piept dezosat, fără piele, dar pot fi și pulpe)
    * 1 legătură de mărar
    * 1 legătură de pătrunjel
    * 1 legătură de ceapă verde
    * 6-8 ciuperci champignon
    * 100 gr unt
    * 200 ml smântână dulce
    * 300 ml vin alb demisec
    * cimbru, busuioc, sare, piper

Am spălat si curătat pieptul de pui, apoi l-am tăiat  în bucățti mai măricele.
Am tocat ceapa verde, pătrunjelul si mărarul.
Într-o tigaie mare, antiaderentă, am topit la foc foarte mic untul. Când s-a topit, am dat focul la mediu si am pus bucătile de pui. După câteva minute, când s-au rumenit, le-am întors. Am adăugat apoi verdețurile și am amestecat bine. Le-am lăsat câteva minute, să se călească. Am pus apoi ciupercile tăiate bucăti, am adăugat o lingurită de cimbru uscat si una de busuioc, tot uscat.
Am pus apoi vinul si o cană de apă si le-am lăsat să fiarbă la foc domol cam 30 de minute, până s-a pătruns puiul. Când s-a făcut, am adăugat smântâna dulce și am mai lăsat pe foc vreo 15-20 de minute, să scadă bine.
via: http://www.ebucataria.ro/

Postări populare