Mancare de dovlecei -2-


Ingrediente :
- 1 kg dovlecei
- 2 morcovi
- o ceapa
- un ardei
- 200 ml suc de rosii
- o legatura marar
- ulei, sare si piper

Modul de preparare a retetei:
Astazi am preparat o mancare de dovlecei. In parte pentru ca sunt foarte ieftini, dar si pentru ca mancarea de dovlecei imi aminteste de faptul ca in copilarie parca anunta venirea vacantei. Pe atunci nu-mi prea placea mancarea de dovlecei, insa, ca multe alte retete la care strambam din nas pe vremuri, acum chiar mi se pare o mancare foarte buna. O recomand si pentru celor care tin post, mancarea de dovlecei este o mancare de post foarte gustoasa.

Intr-o tigaie punem cateva linguri de ulei la incins, tocam ceapa si ardeiul apoi le punem la calit. Le lasam un minut-doua la foc mediu si apoi adaugam morcovul taiat rondele (morcovul poate fi tocat oricum). Spalam bine dovleceii, ii curatam de coaja si apoi taiem dovleceii felii de grosimea unui deget. Feliile de dovlecei trebuie sa fie mai grosute, pentru a evita formarea unei paste (asta deoarece in timpul fierberii dovleceii se inmoaie si se rup).

Dupa ce am calit ceapa, ardeiul si morcovul inca aproximativ cinci minute, adaugam feliile de dovlecei si condimentam dupa gust mancarea de dovlecei. Lasam legumele sa se caleasca impreuna cinci minute la foc mic si apoi adaugam in mancarea de dovlecei apa cat sa acopere in intregime legumele.

Mancarea de dovlecei se face foarte repede (in jur de 20 minute dupa ce am pus apa) si trebuie sa avem grija sa nu o tinem mai mult la foc. Altfel, in loc de mancare de dovlecei vom obtine o pasta de dovlecei :) In momentul in care dovleceii s-au fiert, adaugam sucul de rosii si mai lasam mancarea de dovlecei la fiert inca cinci minute. La sfarsit trebuie sa adaugam obligatoriu marar tocat in aceasta mancare de dovlecei.


Postări populare