Friptura de gasca

In afara de gasca si rata cred ca reteta poate fi adaptata pentru pui  si mai ales curcan,desi gustul carnurilor e diferit.
 
INGREDIENTE:
-1 gasca de 2,8 kg

-1 potocala
-2 mere mari
-1 ceapa mare
-1 Lg (Lingura ) salvie sau magheran
-1 lg (lingurita ) scortisoara
-sare .piper
-2 morcovi

-1 pastarnac
-1 ceapa mare
-1 radacina de telina mica,sau o felie de teli na mare
-aprox 200 ml de vin rosu bun si aromat (eu am pus feteasca neagra veche si buna )



MOD DE PREPARARE :

-gasca se condimenteaza la interior cu sare si  piper mai ales ,din belsug.


-portocala ,merele si ceapa se taie bucatia mari si se umple gasca cu ele.Apoi se inchide gasca cu o scobitoare sau in modul aratat de cami.eu am inchis si cu scobitoare.

-din morcov,pastarnac,telina si ceapa se face un pat pe tava unsa cu ulei.se aseaza gasca ,se pune un pahar de vin rosu,spre negru si se da la cuptorul incalzit la 250 *.notati ora.dupa 20 de minute scadeti temperatura cuptorului la 180-200.

-din 20 in 20 de minute stropiti gasca cu zeama formata in tava

-2 1/2 ore dureaza coacerea ei.Cu 5 minute inainte de a fi gata,am uns-o peste tot cu sos de soia dulce,ketcap manis si am mai dat-o la cuptor.Puteti s-o ungeti si cu o saramura (apa cu sare dupa gust ) si miere,pentru a face pielea mai crocanta.

-dupa implnirea timpului dati gasca deoparte, la cald ,scurgeti o parte din grasime,iar legumele dati-le la blender,adaugati 50 ml de vin si dati un clocot amestecului,(sa eliminati aroma de alcool),ce devine un sos absolut extraordinar !

Postări populare