Focaccia cu masline

Ingrediente:
500 g faina
280-300 ml lapte sau apa calduta (depinde de gradul de absorbtie al fainii)
1 lingurita zahar
2-3 linguri untura sau ulei masline(untura o face super pufoasa)
1 lingurita plina sare
20 g drojdie
2 ramurele de rozmarin
150 g masline
1 lingura sare grunjoasa

Preparare:
Cernem faina intr-un castron.Dizolvam drojdia in laptele caldut (sau apa) cu o lingurita de zahar.Amestecam ,iar cand capata consistenta aluatul,adaugam untura/uleiul si sarea.Framantam bine, apoi amestecam si maslinele fara samburi,taiate felii destul de groase si rozmarinul.Cand am terminat de framantat,ungem tava cuptorului cu ulei de masline si punem aluatul direct in tava.Il lasam 10-15 minute,apoi il intindem cu mainile cat sa cuprinda tava.
Eu nu l-am intins de tot de la inceput,am asteptat sa isi revina,sa il mai pot intinde,si l-am lasat cam mult,incat crescuse ca nebunul si l-am dezumflat dupa,insa e mai bine daca o faceti de la inceput,iar apoi nu il mai atingeti.

Deci,dupa ce l-ati intins,faceti mici adancituri cu degetele,ungeti cu ulei de masline,pudrati cu sare grunjoasa si lasati la crescut in loc caldut,ferit decurent de aer.Eu pun mereu aluatul in cuptorul cald,setat la 30 grade.Creste mult mai repede.

Dupa cel putin 1 ora,il scoatem si preincalzim cuptorul la 200 grade.Cand s-a incins,punem tava,si o lasam cca 20 minute,pana devine aurie.Vom avea o focaccia crocanta si bunaaaa,bunaaaaaaa tare !!! O puteti taia cubulete si servi ca aperitiv,cu mezeluri si branzeturi,sau pur si simplu in loc de paine.Oricum ar fi,e fenomenal de buna.E cea mai buna focaccia pe care am mancat-o vreodata.Buon appettito !

 







Postări populare