Ciocolata de casa


Ciocolata de casa - reteta 1:



Ingrediente:
150 gr. unt
250 gr. lapte praf
100 gr. cacao
500 gr. zahar
0,150 l apa
unt pentru tava
vanilie
alune (fascultativ)

Mod de preparare:
Se amesteca foarte bine untul cu laptele si cacaua, pana se formeaza o pasta omogena.
Se fierbe un sirop din zahar si apa pina se leaga ca pentru dulceata. Dupa ce se raceste putin siropul, se toarna cite putin peste pasta.

Tava se va tine la rece (zero grade) cel putin 12 ore. Inainte de a se a umple, tava trebuie unsa cu unt.

Se obtine 1 kg. de ciocolata. Se poate pune in sirop o jumatate de baton de vanilie sau, cind se toarna in forme, se pot pune si alune.

Durata:
40 min



Ciocolata de casa - reteta 2:


Ingrediente:
Zahar 350 g
Apa 100 ml
Unt 100 g
Lapte praf 250 g
Cacao pudra 40 g
cacao neagra Dr.Oetker
Arome 1 buc: Vanilie, cafea, rom - orice va place
Nuci 100 g sau alune, stafide, etc

Mod de preparare:
Intr-o cratita se masoara zaharul si apa, se pun la fiert amestecand periodic.
   
Cand se dizolva tot zaharul si incepe sa fiarba compozitia, faceti focul mic si lasati 5 minute - foarte important aici sa nu fierbeti nici mai putin(ciocolata va fi prea moale) nici mai mult(ciocolata va fi prea tare si uscacioasa).

Dupa acest timp luati cratita de pe foc, adaugati untul si amestecati pana se dizolva complet.

Apoi adaugati laptele praf, amestecati bine cu un tel sa nu fie cocoloase. Eu am folosit telul-lingura de la Tupperware, f.comod pt chestii mai fine de amestecat.

In plus ar fi bine sa treceti laptele praf prin sita de faina, ca sa nu fie cocoloase mici albe in ciocolata - eu nu am facut asta si le-am avut, nu este grav dar nu chiar perfect :)

Si ultima este cacao si aromele. Amestecati bine sa nu fie cocoloase si sa se uniformizeze compozitita.

Turnati compozitia intr-o tava cam de 20x20cm, unsa cu putin ulei si acoperita cu folie de plastic alimentara.

Deasupra cufundati nucile/alunele/stfaidele - puneti toata treaba asta la frigider pana se intareste bine - vreo 3-4 ore va ajunge.

Dupa acest timp rasturnati ciocolata pe un fund sau pe masa cu fundul in sus.

Daca are nuci eu prefer s-o tai cu fata in sus, va fi taietura mai buna si mai curata.

O portionati cum va place, as recomanda sa faceti bucati mai mici fiindca este destul de consistenta.
   
Ciocolata de casa - Pas 10
Cantitate: 1 kg (20-30 bucati)
Timp de preparare: 60 min  






Ciocolata de casa - reteta 3:

Ingrediente:
    trei sferturi cana zahar
    o cescuta mica apa
    130 g lapte praf
    o jumatate pachet unt
    o jumatate pachet cacao
    esenta rom
    stafide
    30 ml alcool dulce pentru stafide



Mod de preparare:
Zaharul si apa au fost puse pe foc. Le-am lasat pana  s-au legat intr-un sirop. Nu l-am vrut foarte consistent pentru ca am vrut ciocolata la boluri.  Peste sirop am adaugat partea uscata ( lapte praf si cacao), am amestecat bine, am mai pus pe foc cateva minute. La final am adaugat untul semitopit, l-am incorporat si am adaugat stafidele inmuiate in alcool.

Compozitia am pus-o la boluri ( pe care le-am udat mai inainte) si am pus-o la frigider.

Postări populare