Cascaval pane la cuptor

Ingrediente pentru o porţie:
-caşcaval pane (acel caşcaval care vă place vouă, dar e important să nu fie foarte moale, să se poată tăia în felii cu grosimea de o jumătate de deget; dacă găsiţi şi un sortiment cu un procent mai scăzut de grăsime, cu atât mai bine, veţi vedea mai jos de ce spun asta);
-pesmet - 150 g;
-ouă - 2;
-piper.


Pasul 1. Am aprins cuptorul. Am tăiat feliile de caşcaval afumat.

Pasul 2. Am ales două recipiente potrivite pentru a bate ouăle şi pentru a aşeza pesmetul. E bine să folosiţi vase încăpătoare, în care să nu îndoiţi felia de caşcaval în timp ce o tăvăliţi prin ingrediente. Am pus în pesmet puţin piper. Pentru o aromă şi mai plăcută, puteţi amesteca în pesmet oregano sau busuioc uscat, chimen sau alte mirodenii parfumate.
 
Pasul 3. Am dat întâi felia de caşcaval prin oul bătut.

Pasul 4. Apoi prin pesmet. Şi din nou prin ou, pesmet, iar ou şi iar pesmet. Adică de trei ori prin fiecare.

Pasul 5. Îmbrăcămintea din ou şi pesmet de pe fiecare felie de caşcaval trebuie să fie destul de groasă. Fiecare felie trecută prin ou trebuie bine impregnată cu pesmet, astfel încât învelişul să devină suficient de consistent. În plus, în cazul unui înveliş suficient de consistent şi de umed, căldura va ajunge mai târziu la felia de caşcaval şi o va topi mai încet.
 
Pasul 6. Am aşezat o bucată de hârtie de copt pe fundul unui vas termorezistent, am pus feliile de caşcaval pane crud. Cuptorul, aprins încă de când mă apucasem de treabă, era bine încins când am terminat treaba. Am copt caşcavalul pane în cuptor, aproximativ un sfert de oră.
 

Am scăpat, în timpul coacerii, de mai bine de jumătate din grăsimea din caşcaval. E drept, s-a topit şi o parte din masa lactată, dar sunt convins că, în comparaţie cu metoda clasică, de prăjire în baie de ulei, am comis "o crimă" de proporţii mai mici. Desigur, toată povestea asta ţine loc de "dacă nu puteţi să vă abţineţi" şi de "în caz de poftă majoră".

Pofta buna! :-)



Postări populare